Nieuws

İ Buenos Diaz – Erasmus +

By juni 30, 2016februari 15th, 2021No Comments

Maandagochtend (27 juni) stonden wij allen al om half 4 met onze koffers voor de school. De taxi stond klaar om ons naar Eindhoven Airport te brengen: onze reis naar Spanje kon beginnen! Na een vlucht van twee en een half uur kwamen we aan. We werden naar onze bungalow gebracht. Veel tijd hadden we niet, want we moesten meteen door naar de school.  Hier kregen we een warme ontvangst van de Spaanse leerlingen en konden we alle deelnemende docenten en leerlingen uit de andere landen leren kennen: iedereen werd uitgenodigd voor een vrolijke gezamenlijke dans die het ijs snel brak. Hierna stond een uitgebreide Spaanse lunch voor ons klaar. Het tempo ligt hier, waarschijnlijk door het warme weer, een stuk lager dan wij gewend zijn. Na eventjes van het zonnetje genoten te hebben, was het tijd om terug te lopen naar de bungalow. Daar hebben we na toch wel een lange reis, kunnen genieten aan het zwembad. Aan het eind van de dag hebben we nog gezellig met z’n allen gedineerd. Na een lange dag konden we eindelijk ons bedje opzoeken.

De volgende dag zijn we om negen uur opgestaan om met de bus naar Cartagena te rijden. Hier hebben we twee musea bezocht. Het eerste museum genaamd ‘Museo Nacional de Arqueología Subacuática’ was een museum met als onderwerp een onderzeese vondst: een Fenisisch houten schip uit de 5e eeuw voor Christus. We kregen een video te zien waarop werd uitgelegd hoe de archeologen het schip in 2008 hebben bloot gelegd met allerlei technische snufjes en we konden een kopie van het schip bekijken. Daarna zijn we naar een Romeins theater gelopen, om zo door een gids rondgeleid te worden. Vervolgens kregen we twee uur vrije tijd. De jongens begonnen met een ijsje terwijl de meiden gingen shoppen en de docenten een terras opzochten. Om vier uur kwamen we weer bij elkaar, waarna we met de bus naar de volgende stad gingen: Murcia. In Murcia hebben we een mooie kathedraal bezocht en daarna zijn we een zaak gaan zoeken om tapas te eten. We konden niet te veel eten, want toen we rond acht uur weer terugkwamen op de camping konden we al bijna meteen dineren. Een drukke maar gezellige dag!